dimecres, 13 d’agost del 2014

COVA DEL FRONTAL












































LA COVA DEL FRONTAL, 661 mts, 31T 412500  4613222 aquí us deixo una sèrie d'imatges on podreu gaudir de la bellesa que el pas del temps ens deixa, i on els meus "detractors" puguin fer les critiques que creguin oportunes.

A pesar del que van anunciar a MATADEPERA RADIO, la cova del Frontal ha estat de nou tancada. Us recomano abans de fer la visita, portar serra per poder tallar el cadenat, doncs segons diuen els Senyors del Parc Natural, tothom té dret a visitar la cova, i tampoc ningú té dret a tancar-la.

M'agradaria veure, de qui ha estat obra aquest nou afer.
Si ha estat obra, dels dirigents del Parc, almenys podrien informar al respecta. Si ha estat obra, dels desaprensius i amos que es creuen del Parc, que s'ho facin mirar, doncs sincerament penso que els hi manca un bull com les guixes.


3 comentaris:

David Hernández ha dit...

Hola Joan,

No em sembla malament que publiquis les coordenades de la cova de Frontal, encara que personalment jo mai ho faria. Però amb el que estic completament en desacord és recomanis a la gent que porti una serra per tallar un cadenat. Això només ho poden fer les administracioons implicades.

Els excursionistes individualment l'únic que podem fer en aquests casos és informar a les administracions. I si no ens agrada el que fan aquestes administracions, denunciar-ho publicament amb tots els medis que podem. Res més!

De la mateixa manera que cap particular pot tancar pel seu compte una cova situada en un Parc Natural, tampoc pot trencar un cadenat com tu proposes públicament d'una forma totalment irresponsable.

David Hernández

Joan Escoda Prats ha dit...

Hola David,

Suposo que saps molt bé, que aquesta cova va ser tancada per uns desconeguts, que no en tingut ni el detall de donar la cara. També suposo, que es escoltat Matadepera Radio on es va parlar del tema, si no ho es fet, pots buscar-ho per Internet i tornar-ho ha escoltar.
Ningú te dret a tancar cap cavitat, que ho sàpigues. Estic ja fart de totes aquestes persones que s’anomenen responsables, i que es creuen els amos de la muntanya.
La muntanya és de tots, us agradi o no, i ningú té dret ha posar una reixa de ferro a l'entrada.
Que preteneu fer, com el Govern?, que com més burros i hagin millor per ells, i que tots siguem un ramat de bens, adorant a tots aquests senyors amos de la muntanya.
Que em tractis d'irresponsable em sembla molt bé, si és per aquest fet, ni que jo pensi el contrari.
Si em tractes d'irresponsable perquè alguns d'aquests anomenats "amos de la muntanya" t'han inflat el cap i per aquest motiu fas servir aquest qualificatiu, tant sols dir-te que ni em coneixes i ni falta que fa.
Gaudeix al màxim de la natura, preserva-la i el més important, dóna-la a conèixer, no t'ho quedis tot per tu com fan molts dels anomenats "Amos"
Rep una forta abraçada.

Joan Escoda i Prats.

David Hernández ha dit...

Hola de nou,

Conec perfectament la història del tancament de la cova i el programa de Matadepera Radio.

En part et dono la raó. Ningú pel seu compte particular pot tancar una cova, però tampoc ningú pot serrar un cadenat o recomenar que es faci com tu fas. El que hauries de fer es denunciar-ho al Parc Natural o a l'ajuntament de Mura i esperar a que ells actuin.

Anar amb serres és prendre's la justicia pel teu compte i risc, i estaries fent una cosa semblant als que han tancat la cova.

Crec que conec aquests que tu dius que es pensen que són el "amos" de la muntanya, i només et puc assegurar una cosa. Ells s'estimen la muntanya tant com tu o com jo, i treballen moltes hores en pro d'ella de forma altruista. És la seva passió i la defensen com creuen convenient. I amb això no estic defensant que es tanqui una cova unilaterament i d'amagat. És més, em sembla un error.

També vull dir que ningú m'ha inflat el cap. Et puc assegurar que jo vaig molt per lliure. No segueixo indicacions de ningú, i més, ningú mai ha gosat ni insinuar-me res. La meva relació amb aquests que tu anomenes "amos" de la muntanya és gairebé nul·la, però conec de que va el tema.

Per cert, sí que et conec personalment. Em vas fer de guia del Parc Natural quan vaig visitar les coves (mines) de Mura, i vàrem estar parlant una estona.

Per últim, jo no em quedo res per a mi. Tot el que publico als meus blogs porta les seves corresponents coordenades. Jo crec que no s'haria de publicar res si no es dóna la seva localització, perquè aquests secrets crean tensions entre la gent. Només falta que et prohibeixin o amaguin una cosa perquè comenci una cursa per a trobar-la. Tot i així, crec que hi ha coves i jaciments arqueologics d'especial interès (molt pocs)amb els quals s'ha d'actuar amb cautela i no publicar absolutament res fins que les administracions i/o estudiosos les estudiin i en donin el seu parer (tancament o no tancament). El problema podria venir (i està venint) si aquestes administracions no fan la seva feina, ja que llavors la cautela i el secretisme pot durar eternament.

David Hernández