dimarts, 26 de maig del 2009

A LA RIERA DE TALAMANCA, DIGUEM LES COSES PEL SEU NOM I NO CONFONGUEM AL PERSONAL






































Són moltes les irregularitats que he pogut observar en diversos escrits, relats, i mapes publicats a Internet sobre la toponímia de la Riera de Talamanca.
Uns situan en lloc erroni el Mas del Molí del Menut, d'altres confonen o afirmen que aquest molí també és nomenat com La Gobiana, uns altres no saben ni expliquen de l'existéncia de la Sinia de Cal Mariano, i pensen que es tracta del Molí del Menut.En fi, tot un embolic.
A fi de normalitzar un poc tota aquesta toponímia, he cregut oportú fer aquesta publicació, desitjant es restableixin quan aviat millor, els errors comesos i publicats en aquest mitjà, per a d'aquesta manera, no confondre al personal.

SINIA DE CAN VALLS
424 mts. N 41º 44.407 E 1º 58.894

EL FORNOT
471 mts. N 41º 44.266 E 1º 58.884

MOLÍ DEL MENUT
414 mts. N 41º 44.655 E 1º 58.659

SINIA DE CAL MARIANO
417 mts. N 41º 44.554 E 1º 58.716

SINIA DEL CAMÍ RAL
400 mts. N 41º 44.874 E 1º 58.255

FONT DE TALAMANCA
511 mts. N 41º 44.131 E 1º 58.793

LA GOBIANA
461 mts. N 41º 44.527 E 1º 58.906

COBERT DEL SELLARÈS
573 mts. N 41º 44.602 E 1º 59.674

FONT DELS PETS
574 mts N 41º 44.595 E 1º 59.814



4 comentaris:

Pere Fontanals i Bosch ha dit...

Benvolgut,
Des de l'espai Divulgar el Bages de Manresainfo no pretenem sentar càtedra. Aprofitant l'afició d'un col·laborador per fer camí i draceres per la nostra comarca i per altres de veines hem creat aquest espai amb la voluntat de donar a la gent un apunt, relatat a nivell personal, més d'experiència que no pas d'explicació científica. Ni és la nostra voluntat "confondre al personal" ni crec que sigui just que es valorin tots els apunts d'aquest senyor pels errors d'aquest últim apunt dedicat a Talamanca.
Tampoc crec que sigui de gran ajuda dir que una cosa està malament sense apuntar a la solució o que la solució sigui entrar en una sopa de lletres dins de fotografies del seu bloc, oimés quan jo sóc totalment profà a aquesta matèria i un absolut ignorant de les rutes i camins bagencs.
M'ha molestat molt que ens haguem equivocat i així li he traslladat a l'autor de l'escrit. M'ha molestat gairebé tant com el to que heu emprat a l'hora de corregir-nos en el diari, que al final ha acabat amb que ja no existeix l'apunt.
I crec que és una llàstima. Una llàstima perquè em feia especial il·lusió dedicar-li l'apunt a Talamanca. Si tots plegats ens haguéssim aplicat a corregir allò que estava malament en comptes de fer expressions exagerades i anar corregint una cosa a cada comentari, hi haguéssim guanyat tots.
Agraït,
Pere Fontanals i Bosch.

Joan Escoda Prats ha dit...

Sr. Pere Fontanals,

Abans que tot demanar-li les meves sinceres disculpes si en algun moment s’ha sentit ofès, no era la meva intenció, i tingui-ho per ben segur.
Això si, com a ciutadà i veí del Bages, estic en el meu dret de manifestar les meves opinions quan veig un fet o un article com és aquest cas, que tracta de informacions no del tot certes, i que poden ser fruit d’una informació errònia, i per tant em sento en el deure de fer-li les següents manifestacions.

Ningú li diu que Manresa.info tingui d’asseure càtedra de res en cap moment.

Ningú li diu, que no aprofiti l’afició d’aquest col·laborador Sr. Antonio Mora Vergés, ni tampoc li demano a vostè, que doni una explicació científica a cap tema.

Ni penso en cap moment, que la seva intenció sigui “confondre al personal”. Aquesta expressió és tant sols l’anunciat del meu article, i que ho he emprat per dirigir-me a vostè, en la pàgina de comentaris de Manresa.info.

També vostè em comenta, que no creu que sigui de gran ajuda, dir que una cosa està malament, sense apuntar solucions.
Crec que jo li vaig manifestar on estaven els errors, i vaig informar-li dels noms correctes a col·locar en cada fotografia.

Per altra banda i segons vostè diu, li ha molestat molt, el haver-se equivocat.
Perdoni que li digui, vostè no s’ha equivocat.
Vostè ha publicat un relat que el Sr. Antonio Mora Vergés li ha enviat a la seva redacció, i vostè amb tota la seva bona voluntat l’ha publicat tal i com l’ha rebut, sense contrastar si era certa, o equívoca la informació.
En cap moment el faig a vostè responsable de res. Que quedi clar.

Tant sols manifestar-li que aquest relat anomenat “El camí del Moliner” ja ha estat publicat anteriorment en el bloc personal de l’autor http://coneixercatalunya.blogspot.com i jo personalment, li hi fet saber al seu autor, sobre les errades comeses en el article corresponent, i que jo sàpiga mai n’ha fet cas.

Ara soc jo el que no vol asseure càtedra, tant sols el que vull i no desitjo, és que les informacions es tergiversin i que les persones interessades en el tema de la natura, aprenguin els noms incorrectament.

Aprofito per comentar-li, que els meus escrits sempre van signats per mi personalment i que mai actuo com a “Anónimo” i ho dic pels comentaris escrits en la seva web de Manresa.info.

Gràcies per la seva atenció, i resto a la seva disposició.

Joan Escoda i Prats.

Pere Fontanals i Bosch ha dit...

Benvolgut Joan,
Prego accepti les meves disculpes pel to emprat.
Aquest tema pel que us moveu és totalment desconegut per mi, però pretenc que la informació que es mostra en el diari, tant la que signo jo, com la que signen els periodistes i colaboradors, sigui fidedigne.
Un error el pot cometre tothom, però en el cas d'ahir em va molestar que n'hi hagués més d'un (no se quants encara) i que jo no ho pugués corregir per desconeixença.
En tot cas, agrair-li la voluntat de preservar la toponímia del país, tant important per mantenir els orígens.
Pere

Joan Escoda Prats ha dit...

Benvolgut Pere,
Accepto les seves disculpes i resto a la seva disposició per el que hagi menester.
Joan Escoda i Prats.